Johanna Herrstedt - GlitterBox -

B L O D P R O V


Hej hå gå på tå räkna till två då en tjock katt ni får sparka på medan ni ursäktar att jag är fager som få.
Idag var jag hor farbror doktor och tog blodprov för andra gången inom loppet av 6 dagar. Varför det kan man då undra kanske? Jo, det är såhär, jag har haft problem med min hals ett bra tag nu så jag tänkte att det var tid för att kolla om det var nåt på tok medan det fortfarande är gratis. Jag har länge känt att jag har som en klump i halsen som gör det trögt för mig att svälja även om det bara är vatten, det känns typ som något ligger och trycker in strupen hela tiden. Först trodde jag dumt nog att det var halsmandlarna det var fel på men det var det inte. Jag kommer inte ihåg exakt men det första blodprovet var för att testa nåt men jag minns inte vad (kan varit struma) men så hittades nåt annat som visade att min köldkörtel möjligen utsöndrar för lite hormoner som mestadels leder till trötthet, deprission och i de flesta fall är "patienten" fet också. Därför ville han ha ett till prov för att testa igen för att vara säker.  Jag kan relatera till att jag är konstant trött även efter en bra natt sömn och att gå upp ur sängen på morgonen är det mest fysiskt påfrestande på hela dagen. Yr och glömsk som fan är jag också och jag antar att det går hand i hand med tröttheten. Deprimerad kan jag inte påstå (var det förra vintern dock) men jag är väldigt omotiverad på i stort sett allt. Jag kan inte heller påstå att jag är mer ledsen än vad de flesta är! Är faktiskt en rätt glad människa av vad jag upplever :) Men fet.. Jo det är jag väll! Nej jag skoja bara! I vilket fall så ska jag inte sätta en diagnos på mig själv så jag väntar helt enkelt på att få ett svar och visar det att det inte var nåt eller bara lite så är det ju inte mer med det liksom!
Är inte så smart inom detta ämnet men jag är fab ändå...

Kommentarer
Postat av: PM_G

Vänligen inte möta en sådan :DDDD

2012-12-18 @ 18:40:29
Postat av: Angelina

Don't sress 'bout it. Har samma sjukdom, för lågt sköldkörtelhormon, och vet vad du går igenom. Har du fortfarande låga värden kommer du få börja äta Levaxin 50mg en gång om dagen och sen eventuellt öka dosen. Det är ingen farlig sjukdom. Utan man är bara lite tröttare än vanligt och mer frusen än vanligt innan man får rätt dos. :)

2012-12-18 @ 19:07:30
Postat av: Maria

Jag hade för mycket sköldkörtelhormoner och enligt dom skulle jag gå ner i vikt, för mig var det tvärtom. Så det kan variera.

Har du det lär du få äta medicin resten av livet, fåtal har dock tur och slipper det. :)

2012-12-20 @ 00:42:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0