Johanna Herrstedt - GlitterBox -

V I L O D A G

© Johanna Herrstedt

7 am waking up in the morning, gotta be fresh, gotta go downstairs var det ju inte riktigt... Vaknade runt 8, kliar mig i ansiktet och känner att det gjorde lite ont här och var, går upp och kollar mig i spegeln då jag ser att djupt sittande mensfinnar är påväg hurraaaaa vaginablod! "Usch varför pratar du om mens ewww" well excuse the fuck out of me att en frisk dam i min ålder har ett blödande underliv varje månad varesig vi vill eller inte. Iallafall, det är inte så illa alls faktiskt, har varit hundra gånger värre. Men det är bara så tröttsamt att ha ont i ansiktet varje månad ): Och sålänge finnarna inte har blivit sår är dom rätt lätta att sminka över. Tyvärr är jag bara en sådan människa som inte kan låta finnar vara. Har jag tur så blir det inte mycket värre så jag hoppas nästan så mycket att jag vill ställa mig på knä och be till gud och jag tror inte ens på gud. Gosh jag är så badass.

Så ah, tog det sista som fanns kvar av min Neutrogena Visibly Clear 2-in-1 och använde den som mask i hopp om att den hjälper något iallafall. Vet inte om den någonsin har hjälpt alls faktiskt, känns skönt att jag kan inbilla mig det iallafall haha. När min hy är som värst använder jag en receptbelagd kräm som bla gör att min hy blir svintorr, svider och flagnar som bara den men jag vet iallafall att det hjälper. Inte så mycket som jag önskar att den gjorde men det kunde vart värre :)

Och så har idag varit en vilodag. Jag tränar väldigt flitigt nu på gym och jag är väldigt dålig på att ge mig själv vilodagar, det har jag varit sedan innan då jag bara joggade ute. Antagligen för att jag inte riktigt vet vad som kan hända om jag inte låter min kropp vila. Vågar inte riktigt googla på det och bli paranoid ): Men jag hade ont i hela kroppen idag (inte träningsvärk) och jag kände igår bla när jag sprang på bandet att jag kände mig hundra kilo tyngre och hade en behinneinflammationsliknande känsla i ena benet så jag var schysst och gav mig en vilodag. Ska ändå träna med Ebba imorgon så det är väl lika bra att spara på energi tills då istället :)
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Man kan ju tro att du lider starkt utav ortorexi...

Svar: Herregud, väx upp. Du bör göra research på saken innan du går och vill lägga diagnoser på folk du inte ens känner. Respektlöst.
glitterbox.blogg.se

2013-06-27 @ 20:36:37
Postat av: Isabelle

Även om det inte alltid känns i kroppen att man behöver vila så bör man ta iallafall en dag i veckan där man chillar, eller bara tar en promenad. Kan också känna mig tyngre och få värk i benhinnorna om jag springer för ofta! Sen så om du inte vilar tillräckligt så kan det hända att dina muskler bryts ned snarare än byggs upp. Men precis som muskeluppbyggnad så händer det under en kontinuitet och inte direkt.

2013-06-28 @ 15:22:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0